تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

جریمه محرومیت ۴ ماهه گلر سابق پرسپولیس | بیرانوند کدام بازی‌ها را از دست می‌دهد؟

با انتشار رأی پرونده شکایت پرسپولیس از بیرانوند اعلام شد که وی به ۴ ماه محرومیت از فوتبال و جریمه ۲۰ میلیاردی محکوم شده است.

بیرانوند

رویداد۲۴ فوتبالی نوشت:  در حالی که تنها دو روز تا شروع مسابقات لیگ بیست و چهارم باقی مانده است سوالات بیشماری درباره این مسابقات در ذهن علاقمندان به فوتبال وجود دارد. یکی از این سوالات مهم وضعیت علیرضا بیرانوند و تکلیف شکایت پرسپولیس از این بازیکن و باشگاه جدیدش تراکتور است.

بیرانوند پس از قهرمانی با پرسپولیس در لیگ بیست و سوم قراردادش را با پرسپولیس به صورت یک طرفه فسخ کرد. آن هم با استناد به الحاقیه‌ای که ظاهرا در فروردین ماه امسال به قراردادش اضافه شده بود. اما باشگاه پرسپولیس مدعی بود کار بیرانوند غیر قانونی است. حتی رضا درویش مدیر عامل پرسپولیس آنقدر ازغیر قانونی بودن فسخ بیرانوند مطمئن بود که وعده داد اگر قانون به نفع این دروازه‌بان رای بدهد از مدیر عاملی پرسپولیس استعفا خواهد داد.

پرونده شکایت پرسپولیس از بیرانوند حدود ماه پیش به جریان افتاد و از آن روز تا حالا همه منتظر صدور رای هستند. در این مدت چند بار شایعه شد که رای به زودی صادر خواهد شد که این اتفاق نیفتاد. اما از صبح امروز خبر‌هایی غیر رسمی درباره رای احتمالی این پرونده مطرح شده است.

ظاهرا فسخ قرارداد توسط بیرانوند غیرقانونی تشخیص داده شده و به این ترتیب علیرضا بیرانوند چهار ماه محروم شده و کل مبلغ قرارداد باقی مانده سال آخر خود را به عنوان غرامت باید به پرسپولیس بپردازد که رقم آن حدود ۲۰ میلیارد تومان است.

هم‌چنین طبق شنیده‌ها، موضوع محرومیت نقل و انتقالاتی و جریمه باشگاه تراکتور به خاطر اغوای بیرانوند منتفی است و این باشگاه با این اتهام محکوم نخواهد شد. هنوز این خبر به طور رسمی اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد رای نهایی همین باشد. با این حال باید منتظر اعلام رسمی رای پرونده از سوی فدراسیون فوتبال بمانیم.

البته سعید محمدپور مدیر حقوقی باشگاه تراکتور به این خبر واکنش نشان داده و گفته است: «تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای از طرف کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال برای باشگاه ما ارسال نشده است.» نکته عجیب این است که سعید مظفری زاده سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور صبح امروز و قبل از انتشار خبر رای احتمالی گفته بود که کارت بازی بیرانوند صادر شده است!

خود بیرانوند هم دقایقی پیش در این باره به سایت روزنامه خبر ورزشی گفته است: «نمی‌دانم. من از رای خبر ندارم. هرکسی هم می‌تواند گمانه زنی کند. منتظر هستیم تا رای نهایی از سوی کمیته تعیین وضعیت صادر شود و باید ببینیم چه پیش خواهد آمد. بیشتر از این هم نمی‌خواهم حرفی بزنم و باید خودم را برای تمرین بعد از ظهر آماده کنم.» خبرگزاری ایسنا هم خبر داده که این رای فردا صادر خواهد شد.

بیرانوند کدام بازی‌ها را از دست می‌دهد؟

با فرض این که محرومیت بیرانوند از همان ابتدای لیگ شروع می‌شود می‌توان درباره این سوال به نتیجه رسید. طبق رای بیرانوند ۴ ماه از حضور در مسابقات محروم خواهد بود. به این ترتیب او همه مسابقاتی را که در ماه‌های شهریور، مهر، آبان و آذر برگزار می‌شود از دست می‌دهد. اما نکته مبهم ماجرا این است که محرومیت او شامل مسابقات تیم ملی و همچنین بازی‌های تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا سطح دو هم می‌شود یا نه. 


بیشتر بخوانید: اولین واکنش بیرانوند به محرومیت ۴ ماهه


در این باره گفته می‌شود محرومیت او شامل همه مسابقات خواهد بود. اما زمانی که مهدی طارمی از سوی فیفا ۴ ماه از بازی برای پرسپولیس محروم شده بود دو بار برای تیم ملی بازی کرد. البته آن رای از سوی فیفا صادر شده بود و رای بیرانوند از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران.

در هر صورت و آن طور که از شواهد و قراین برمی آید بیرانوند ۴ ماه محروم می‌شود و محرومیت او از روز صدور رای آغاز می‌شود. حالا سوال اینجاست که بیرانوند با این محرومیتِ ۴ ماهه چند بازی تراکتور در فصل جدید را از دست خواهد داد.

برنامه لیگ برتر تا هفته سوم اعلام شده است و مسابقات تراکتور روز‌های ۲۶ مرداد و اول و هشتم شهریور برگزار می‌شود. بعد از آن نوبت به تیم ملی می‌رسد که در روز‌های ۱۵ و ۲۰ شهریور دو مسابقه در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را برگزار کند.

بعد از آن تراکتور وارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سطح دو می‌شود و در روز‌های پایانی شهریور یک مسابقه در این تورنمنت دارد. بازی دوم تراکتور در آسیا در یکی از روز‌های ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ مهر برگزار می‌شود و شاید در فاصله بازی‌های اول و دومش یک بازی هم در لیگ برتر داشته باشد.

بعد از آن دوباره به فیفادی می‌رسیم و تیم ملی در روز‌های ۱۹ و ۲۴ مهر دو بازی خواهد داشت. تراکتور در روز‌های اول آبان یک مسابقه و دقیقا در میانه آبان یک مسابقه آسیایی دیگر هم دارد. در این میان شاید دو بازی در لیگ برتر ایران هم داشته باشد. بعد از بازی آسیایی دوم تراکتور در میانه آبان، دوباره تیم ملی وارد گود می‌شود و در روز‌های ۲۴ و ۲۹ آبان دو بازی برگزار می‌کند.

بلافاصله تراکتور به آسیا برمی‌گردد و دو بازی پایانی مرحله گروهی را در دو هفته اول آذر انجام می‌دهد. از نیمه آذر تا پایان آذر احتمال برگزاری دو یا ۳ بازی در لیگ برتر هم وجود دارد و در پایان آذر محرومیت ۴ ماهه بیرانوند هم تمام خواهد شد.

حالا اگر محرومیت بیرانوند فقط در بازی‌های داخلی اعمال شود او احتمالا ۶ بازی اول لیگ پیشِ رو را از دست خواهد. اما اگر محرومیت او شامل بازی‌های بین‌المللی هم بشود او ۶ بازی دورِ رفت مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و همچنین ۶ بازی مرحله گروهی تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا سطح دو را هم از دست خواهد داد!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما